La síndica d’EUPV i coordinadora de la formació d’esquerres ha presentat una bateria de preguntes a Les Corts, en les què reclama al Consell que explique quines gestions ha fet per a defensar els llocs de treball d’aquestes persones “i què pensa fer amb el contracte que tenia adjudicat i que va finalitzar amb aquesta empresa –per un total de 3,7 milions d’euros- per a cobrir el servei d’atenció telefònica del Servef, el qual ara es queda sense funcionar en uns temps, a més, com els que estem vivint de xifres altíssimes d’inscrits en aquest servei”, alerta.
Sanz recorda que la Generalitat contractà a Teletech en l’any 2004 per al servei d’atenció telefònic del Servef (CAT). El contracte ha anat prorrogant-se fins l’últim que acabava en maig 2012. “En aquestos moments, amb l’empresa que ha decidit anar-se’n i ha deixat a 600 persones en el carrer, el servei ha estat anul·lat, i ja s’han produït col·lapses telefònics, s’han deixat d’atendre cridades, etc.”, descriu.
Esquerra Unida considera “injustificable que s’haja arribat a aquesta situació, en un moment, a més, com l’actual, on els usuaris del Servef necessiten informació de tot tipus, des d’ofertes, fins cursos, ajudes, etc.”, subratlla la parlamentària.
Sanz demana explicacions sobre l’actuació de l’administració autonòmica, “qui òbviament no ha estat a l’altura de les circumstàncies, ha desprotegit als treballadors d’aquest servei i ha permès els seus acomiadaments, substituint-los actualment per una ETT que està fent la tasca de manera insuficient amb sols 5 persones de moment i 3 en agost”.
Esquerra Unida remeté també una carta als treballadors de l’empresa per mostrar-los el seu recolzament i denunciar la marxa de l’empresa amb opacitat i secretisme, sense que els seus treballadors saberen res i que hagueren d’assabentar-se posteriorment per la premsa.
http://www.eupv.org/index.php